Ročník 2016
Na stejné vlnové délce

Pantomima a fyzické divadlo

Na workshopu se zaměříme na práci s tělem, nonverbální herectví a pantomimu. Budeme se věnovat fyzickému tréninku a technikám k ovládnutí svého těla a celkovému propojení se svým tělem na jevišti. S tím souvisí i cvičení na jevištní přítomnost, dech, pohled a temporytmus. Podíváme se také na techniku imaginární pantomimy jako chůze na místě, práce s imaginárním objektem a další. Zkusíme si základy nonverbálního herectví, tvorbu divadelní postavy podle jejího fyzična a práci s hereckým partnerem...zkrátka uvidíme, co všechno stihneme.

Slam poetry

Bohdan Bláhovec říká: „Stát se slovem.“ To je možná slam poetry. Proměnit se a zároveň být svůj a autentický a s tím časoprostorem se utkat beze strachu nebo aspoň se ctí. Možná to tak je a možná taky ne. Nikdo moc neví. Pravidla jsou ale jasný. Ty, mikrofon, tvoje báseň (předem připravená nebo improvizovaná na místě) a tři minuty. A tohle budeme na workshopu společně zkoumat: Psaní básní, Improvizace básní na místě, Jak být na podiu svůj.

Lektorské dovednosti

Cíle trenéra a cesta k nim. Společně se budeme prakticky zamýšlet nad řazením cvičení vzhledem ke zkušenosti členů týmu ve vztahu k cíli, který si trenér klade. Není totiž důležité znát nepřeberné množství her, ale je třeba vědět jaký cíl cvičením sledujeme. Budeme pracovat s kompetencemi, které by měl hráč Improligy mít. Přesto, že teorie zde dostane svůj prostor, budeme pracovat převážně prakticky. Schopnost improvizovat je v tomto případě výhodou každého trenéra. Uvítám, když mi předem napíšete, co konkrétně zajímá vás a upravím náplň dle vašich trenérských potřeb.

Moderátor, Konferenciér

Buďte skvělým moderátorem, kterého si budou zvát do všech koutů republiky a kterého budou milovat hráči i diváci! Během workshopu bych chtěl obsáhnout všechno, co podle mého skromného názoru musí zvládat MC— moderátor improvizační šou, pod což se snadno vejde i všechno, co očekáváme od dobrého konferenciéra zápasu. Budeme se věnovat práci s hlasem a tělem, zkusíme si postavit ideální rozcvičku pro hráče před vystoupením, odnesete si zásobník technik, kterými lze rozehřívat publikum, nasdílíme si zkušenosti, jak vysvětlovat kategorie - které informace jsou pro diváka nepostradatelné a které vědět nemusí. Samostatným a předůležitým úkolem bude vydefinovat, jak může moderátor zasahovat do probíhající improvizace - a jak se jeho role v takovou chvíli liší od rozhodčího. Samozřejmě mě zajímá, co od workshopu očekáváte přímo vy - když mi dáte s předstihem vědět, co byste uvítali, budu se snažit na vaší poptávku reagovat.

Sám sobě partnerem na jevišti

Jistý pan Stanislavskij mluvil o veřejné samotě. Jistý profesor Vyskočil o dialogickém jednání s vnitřním partnerem. Co to je? K čemu to je dobré? Jak být sám sobě na jevišti empatickým spoluhráčem i pozorným divákem? Jak pracovat se zpětnou vazbou publika při sólové improvizaci? Ochutnávka různých principů a přístupů, které můžou děsuplnou samotu na jevišti proměnit v zážitek ze hry.

Herectví aneb Na cestě k typové komedii

Workshop se ubírá cestou ve směru od ticha k mluvenému slovu a to v kontextu žánru komedie. Od studia jazyka gest a pohybu, přes tématické série improvizací, k žánru komedie a jejím typům a variacím. Workshop je určený hercům, či adeptům ke studiu herectví se zájmem o rozvoj svých divadelních dovedností.

Strukturované longformy

Když o longformách přemýšlí Vanda, její asociace jsou: Důvěra k dalším hráčům na scéně, porozumění svým pocitům a předání své osobnosti postavě kterou hraji. Když o nich přemýšlí Táňa, přichází smysl pro detail, práce s překvapením a načasováním, logika a struktura.

Zpěv a hlasová průprava

Hudebně-poeticko-pěvecká dílna pro nám podobné živelné hudebněpoetické nadšence,, na které budeme hledat a zdokonalovat naše improdovednosti.Zazpívej si s námi dosytosti! Těší se zuzavodicka a Oskar.

Vztah – čas – detail – důslednost

Blokování, to známe. Ale existuje faul "autoblokování"? Ne, a přesto se ho snadno a často dopouštíme. Občas jen proto, že zkrátka zpanikaříme, protože nechápeme, co chtěl druhý říct. Nebo nám nic nenabízí. I nejasnost ale může dávat smysl, nebo se stát... Ze zmatku k jistotě, rychle a plynule.