Improvizovaná "rozhlasová" hra na jevišti

  •  Náročnost: Pro všechny
  •  Cena:
    • od January 1, 2018 do April 1, 2018: 1600
    • od April 1, 2018: 1800
  •  Kapacita: Plně obsazeno

Zajímá nás improvizace z nulového bodu, neohraničená předem daným systémem. Tím systémem jsme jenom my sami a naše omezení. Ta je možné vtáhnout do hry jako naši výhodu. Chyba je rovnocennou součástí tvorby, dalším stavebním kamenem. Vyhýbáme se improvizačním principům založených na sportovních principech (Improliga) - nemáme nic proti nim, ale zrovna nás dva svazují. Navíc soutěž podle nás už z podstaty omezuje svobodu tvorby. Je to rozdíl mezi vznikáním dramatického obsahu a exhibicí. I exhibice může být samozřejmě velmi zábavná. Těší nás spíš soustředěnější ucelenější tvar, v němž gag není cílem, ale prostředkem. Těší nás i improvizace, v níž je humor jen doprovodným efektem. Ale zároveň máme rádi i extrémní debilní komedii. A nezáleží na tom, jestli je postavena na slovní ekvilibristice nebo na dějovém nesmyslu. Protože hlavní spojovací linkou je energie. Ne v tom esoterickém slova smyslu, i když během improvizace se samozřejmě dějou věci, které vypadají "mysticky": telepatická napojení, prvky šamanismu. Rádi se jim vysmějeme a rádi je se vší vážností v ten samý moment použijeme. Baví nás spolupráce s pohybem a hudbou jako inspiračním zdrojem, takže jsme rádi, když se improvizace účastní herec-hudebník, je jedno v jaké roli, nejlépe v obou. To klasické "Zrození tragédie z ducha hudby" totiž není žádná blbost. Občas se nám improvizovaná činohra přehoupne do nevratného muzikálu! Rádi bychom, abychom během našeho workshopu zkoumali vznik dramatu (ať v komediální či nekomediální poloze) z bodu nula, a věnovali se ovládání jeho vnitřní dramaturgie za použití všech možných technik, seriozních i idiotských, které by nás vedly skrz důvěryhodné postavy a dění nad podstatnou myšlenkou k jakémukoli výsledku!

Formou, které se budeme věnovat především, bude námi již leta zkoumaná improvizovaná rozhlasová hra. Během této "disciplíny" je její aktér zároveň hercem, dramaturgem i zvukovým designerem. To vše před očima diváků.

Johana Švarcová

Lektor

Johana Švarcová se narodila v roce 1983 v Liberci. Je herečka, hudebnice, performerka, zakládající členka královéhradeckého amatérského divadla DNO. Studuje FAMU, podílela se a podílí se například na projektech Rádio IVO, Kazety, nebo na CD For Semafor. Účinkovala v divadle DNO, Klicperově divadle, Láhor sound system.

Petr Marek

Lektor

Petr Marek (* 5. února 1974 Prostějov) je český hudebník, divadelník a filmový režisér známý jako frontman hudební skupiny Midi lidi. Vystudoval filmovou vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, nyní učí na FAMU. Natočil řadu filmů, v roce 2002 debutoval v kinodistribuci s filmem Láska shora. Je také aktivním divadelním tvůrcem a mimořádným improvizátorem. Kromě vlastních formací Dekadentní divadlo Beruška, Láhor soundsystém, Rádio IVO, ad. spolupracuje také autorsky i herecky s Divadlem VOSTO5 na inscenacích Zahrádkáři a Proton!!!.